Veelgestelde vragen
Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
Algemeen
Is er wifi aanwezig op het park?
Zowel in ons hoofdgebouw als in de bungalow kun je gratis gebruik maken van ons wifi netwerk. Op de afzuigkap in jouw bungalow zit een sticker met een unieke code. Met deze code heb je toegang tot het netwerk. In het hoofdgebouw heb je vrij toegang tot het netwerk ‘Bungalowpark Hoenderloo’, hier heb je geen code voor nodig.
Is het park autovrij?
Ja, om kinderen veilig te kunnen laten spelen en om jullie rust overdag, maar ook in de avond en nacht te garanderen is het gehele park autovrij. Wel kun je bij aankomst en vertrek de auto bij de bungalow plaatsen om de bagage te lossen en laden. Voor boodschappen kun je gebruik maken van onze bolderkarren tegenover de receptie.
Kunnen wij met PIN betalen op het park?
Je kunt zowel met PIN als met alle gangbare creditcards bij ons betalen. In Hoenderloo vind je ook een pinautomaat om contant geld op te nemen.
Kunnen wij post op het park laten bezorgen?
Dit is mogelijk. De receptionistes houden jouw poststukken apart zodat je deze tijdens de openingstijden kunt afhalen.
Mogen wij barbecueën?
Op ons vakantiepark mag je barbecueën, uiteraard alleen buiten bij je eigen vakantieverblijf. Op voorwaarde dat de barbecue op minstens 3 meter afstand staat van bomen, struiken, schuttingen en gebouwen. Daarnaast is het verplicht een emmer met minstens 10 liter water bij de hand te hebben.
Als brandstof voor de barbecue is elektrisch, gas, houtskool en briketten toegestaan. Bekijk voor de zekerheid www.natuurbrandrisico.nl om te checken of er aangepaste regels gelden. Bij extreme droogte of harde wind kan een vakantiepark besluiten barbecueën tijdelijk niet toe te staan.
Waar vinden wij de dichtstbijzijnde supermarkt?
Op het park is een minimarkt aanwezig met meer dan 200 producten. Je kunt hier dagelijks terecht voor verse broodjes, broodbeleg en andere dagelijkse boodschappen. In Hoenderloo, op ongeveer 2,5 km van het park vind je een Spar. Op de camping naast ons (Veluws Hof) vind je een kleine camping-supermarkt, deze is alleen in het hoogseizoen geopend. In Apeldoorn, Beekbergen en Ugchelen zijn vestigingen van Albert Heijn, Jumbo, Lidl en Dekamarkt.
Kan ik mijn elektrische auto opladen?
Ja, Bungalowpark Hoenderloo heeft 6 punten om een elektrische auto op te laden. Je kunt hier met je eigen laadpas gebruik van maken.
Kunnen wij vanaf het park gemakkelijk met het openbaar vervoer?
Aan de Krimweg (650 m) stopt bus 106 richting Otterlo. Stop- en vertrektijden verschillen per seizoen. Aan de Miggelenbergweg (1,2 km) stopt bus 108 richting Apeldoorn en Station Ede-Wageningen. Reis je richting Arnhem, dan kun je één van deze twee bussen nemen. Bij bushalte Rotonde Otterlo vind je vervolgens aansluiting op bus 105 richting Arnhem CS. Voor de actuele stop- en vertrektijden kun je 9292.nl raadplegen.
Accommodatie
Is er een vaatwasser aanwezig?
In de Bosvilla, de Parkvilla, de Comfort Classic en de Veluwe Villa is deze aanwezig, in de Classic niet. In het welkomstpakketje vind je voor de villa's o.a. vaatwasserblokjes, in de Classic afwasmiddel en een borstel.
Is het huren van handdoeken verplicht?
Nee, je bent vrij om hiervoor te kiezen. Handdoekpakketten huur je voor € 6,95 per persoon. Voeg de pakketten direct toe tijdens het boeken, of doe dit later via Mijn Roompot.
Kunnen wij een reservesleutel meekrijgen?
Dit is mogelijk. Je betaalt echter wel een borg van € 10,00 voor deze extra sleutel. De borg krijg je uiteraard weer retour na inlevering van de sleutels.
Moeten we borg betalen?
In de meeste gevallen betaal je €65,- borg bij het betalen van de reservering. Als alles na het verblijf in orde is wordt deze de eerste woensdag na de vertrekdag weer op jouw rekening teruggestort.
In enkele gevallen zit de borg niet verwerkt in de totale reserveringskosten, in dit geval vragen wij om ons machtigingsformulier in te vullen. Middels dit machtigingsformulier zijn wij gemachtigd een bedrag tot € 100,- van jouw rekening te incasseren indien dit nodig is. Wij zullen je van te voren altijd op de hoogte stellen over hetgeen wij geconstateerd hebben en welke kosten hieraan verbonden zijn. Voor een extra snelle incheck vragen wij je vriendelijk om bij aankomst op ons park het machtigingsformulier ingevuld in te leveren. Middels deze machtiging is het niet meer nodig om uw borgsom contant te voldoen. Het formulier kun je hier downloaden.
Mogen wij bij de bungalow parkeren als iemand slecht ter been is?
Wij vragen je dit direct bij reservering te melden, zodat wij een bungalow kunnen vastleggen die zo dicht mogelijk bij het parkeerterrein ligt. Mocht dit voor jou geen optie zijn, dan zoeken wij graag samen naar een andere oplossing.
Mogen wij huisdieren meenemen?
Ja, wij beschikken over bungalows waarin een huisdier is toegestaan. Wij vragen dit bij reservering aan te geven wanneer je een huisdier meeneemt. Wanneer je een huisdier meenemeemt, betaal je een toeslag per nacht. Een tweede huisdier per bungalow is altijd op aanvraag.
Huisdieren dienen op het park aangelijnd te zijn. Uitlaten op het park is niet toegestaan. Bij de receptie zijn speciale hondenpoepzakjes te verkrijgen.
Let op: een verblijf in een huisdiervriendelijke bungalow betekent niet dat alles geoorloofd is. Om de bungalow netjes te houden hebben wij daarom een aantal voorwaarden opgesteld aan het verblijf van jouw huisdier:
- Het huisdier mag niet op banken, stoelen of bedden;
- Wij vragen je om jouw huisdier buiten te borstelen;
- Bij constatering van schade of overmatige vervuiling aangebracht door het huisdier worden extra schoonmaak- en/of herstelkosten in rekening gebracht.
Welk type koffiezetappartaat is aanwezig?
In de Classic en Bosvilla een apparaat voor snelfiltermaling, in de Parkvilla, Veluwe Villa en Comfort Classic een Senseo.
Faciliteiten
Is er een broodjesservice aanwezig?
Onze minimarkt verkoopt dagelijks vanaf 9.00 uur verse broodjes.
Is er een wasserette op het park aanwezig?
Ja, wij hebben wasmachines, een droger, strijkplank en strijkbout. Bij onze receptie kun je muntjes voor wassen en drogen kopen. Wasmiddel is reeds aanwezig in de machines. Voor wassen en drogen betaal je in totaal € 7,50.
Wat kunnen wij zoal kopen bij de receptie?
In ons Veluwecentrum bij de receptie vind je het Staatsbosbeheer informatiepunt. Hier kun je leuke souvenirs kopen. Tevens boek je bij het Veluwecentrum een wandeling met de boswachter of een Staatsbosbeheer-excursie. Uiteraard kun je hier ook terecht voor knooppuntenkaarten, wandelroutes, fietsroutes, haardblokken, kinderanimatie artikelen, ansichtkaarten en postzegels.
Aankomst en vertrek
Kunnen wij buiten openingstijden van de receptie aankomen?
Ja, wel vragen wij dit even telefonisch te melden, zodat wij de procedure aan je kunnen uitleggen.
Kunnen wij buiten openingstijden van de receptie vertrekken?
Ook dit is mogelijk. De sleutel van de bungalow kun je in de witte brievenbus bij de receptie deponeren. Tegenover de receptie vind je bolderkarren die je kunt gebruiken voor verplaatsing van de bagage.
Welke aankomst- en vertrektijden worden gehanteerd?
De bungalows zijn gereed vanaf 16.00 uur op de dag van aankomst. Wij vragen je de bungalow op de vertrekdag voor 10.00 uur te verlaten.